flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інструкція №3

 

 ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                              Наказом голови Бахмацького райсуду

                                                                                                              Костенко О.Ф.         

            від “25”грудня 2015 року  № 78-од

 

ІНСТРУКЦІЯ №3

з охорони праці  під час експлуатації

електронно-обчислювальних  машин

 

1.    Загальні положення.

1.1.                                         Під час експлуатації електронно-обчислювальних  машин і персональних комп’ютерів (далі – ЕОМ, ПЕОМ) необхідно дотримуватись вимог інструкції з охорони праці.

1.2.                                         До самостійної роботи на ПЕОМ допускаються особи, які пройшли медичний огляд, навчання по професії, вступний інструктаж з охорони праці на робочому місці.

1.3.                                         Під час  виконання робіт із застосуванням ПЕОМ на працівників можуть діяти такі небезпечні та шкідливі фактори:

фізичні:

      підвищений рівень шуму на робочому місці (від вентиляторів процесорів, аудіосистем);

      підвищене значення напруги в електричному ланцюзі, замикання якого може статися через тіло людини;

      підвищений рівень статичної електрики;

      підвищений рівень електромагнітного випромінювання;

      підвищена напруженість електричного поля;

      несприятливий розподіл яскравості  в полі зору;

психофізіологічні:

      фізичні перевантаження статистичної та динамічної дії;

      нервово-психічні перевантаження (розумове перевантаження, монотонність праці, емоційні перевантаження);

1.4.                                         Основним обладнанням робочого місця користувача персонального комп’ютера є відеотермінал (далі – ВДТ), клавіатура, робочий стіл, стілець. Відеотермінал  необхідно встановлювати так, щоб робочі місця не знаходились з тилової частини монітора. На одне робоче місце, обладнане відеотерміналом: площа – не менше 6,0 кв. м.

1.5.                                         У приміщеннях з ЕОМ повинні бути медичні аптечки першої допомоги.

1.6.                                         Лінія електромережі для живлення ЕОМ, периферійних пристроїв ЕОМ та устаткування для обслуговування виконується як окрема групова трипровідна мережа, шляхом прокладання фазового, нульового робочого та нульового захисного провідників. Нульовий захисний провідник використовується для заземлення (занулення) електроприймачів.

1.7.                                         У приміщенні, де одночасно експлуатується або обслуговується більше п’яти ПЕОМ, на примітному та доступному місці встановлюється аварійний резервний вимикач, який може повністю вимкнути електричне живлення приміщення, крім освітлення.

1.8.  ПЕОМ, периферійні пристрої ЕОМ повинні підключатись до електромережі тільки з допомогою справних штепсельних з’єднань і електророзеток заводського виготовлення. Штепсельні з’єднання та електророзетки, крім контактів фазового та нульового провідників, повинні мати спеціальні контакти для підключення нульового захисного провідника. Конструкція їх має бути  такою, щоб приєднання нульового захисного провідника відбувалося раніше ніж приєднання фазового та нульового робочого провідників. Необхідно унеможливити з’єднання контактів фазових провідників з контактами нульового захисного провідника.

1.9.                                         Неприпустимим є підключення ЕОМ, периферійних пристроїв ЕОМ до звичайної двопровідної електромережі, в тому числі – з використанням перехідних пристроїв.

1.10.                                     Робота ЕОМ супроводжується електромагнітним випромінюванням низьких рівнів, інтенсивність якого зменшується пропорційно до квадрату відстані від екрана. Оптимальною для працюючого є відстань 50 см від екрана  ВДТ.

1.11.                                     Для зменшення впливу дії зарядів статичної електрики в приміщенні, де виконуються роботи на комп’ютерах, в тому числі на лазерних принтерах, рекомендується збільшувати вологість повітря за допомогою кімнатних звололожувачів (щоденно проводити вологе прибирання).

2.    Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1                                Увімкнути систему кондиціювання повітря в приміщенні.

2.2                                Перевірити надійність встановлення апаратури на робочому столі.

2.3                                 Перевірити загальний стан апаратури, справність електропроводки, з’єднувальних кабелів, штепсельних вилок, розеток, заземлення.

2.4                                Відрегулювати освітленість робочого місця.

2.5                                Відрегулювати та зафіксувати висоту крісла, зручний для користувача нахил його спинки.

2.6                                Усі кабелі, що з’єднують системний блок з іншими пристроями, слід вставляти та виймати тільки при вимкненому комп’ютері.

2.7                                Ввімкнути апаратуру комп’ютера вимикачами на корпусах в послідовності: стабілізатор напруги, ВДТ, системний блок, принтер (якщо передбачається друкування).

2.8                                Відрегулювати яскравість освітлення екрана ВДТ, мінімальний розмір світлової точки, фокусування, контрастність.

2.9                               При виявленні будь-яких несправностей роботу не розпочинати, повідомити про це керівника.

3.    Вимоги безпеки під час виконання роботи.

3.1. Забороняється: 

3.1.1. Самостійно ремонтувати апаратуру, тим більше ВДТ, в якому кінескоп знаходиться під високою напругою (близько 25 кВ); ремонт апаратури виконують тільки спеціалісти з технічного обслуговування компютерів, вони раз на півроку повинні відкривати процесор і вилучати пилососом пил і бруд, що там накопичилися.

3.1.2. Класти будь-які предмети на апаратуру компютера.

3.1.3. Закривати будь-чим вентиляційні отвори апаратури, що може привести до її перегрівання і виходу з ладу.

3.2. Для зниження напруженості праці на комп’ютері необхідно рівномірно розподіляти і чергувати характер робіт відповідно до їх складності.

3.3. Для зменшення негативного впливу на здоровя працівників виробничих факторів, повязаних з роботою на компютерах, необхідно раціонально організувати режим праці і відпочинку.

     Через кожну годину треба робити перерву нса 5 – 10 хвилин, а через дві години – на 15 хвилин.

3.4. На лазерних принтерах

3.4.1. Перед тим, як програмувати роботу принтера, переконатись, що він знаходиться в режимі звязку з компютером.

3.4.2.  Для досягнення найбільш чистих, з високою якістю зображень, повинен використовуватись папір, вказаний в інструкції для до принтера.

     3.4.3. Забороняється використовувати папір:

      вага якого виходить за межі рекомендованої;

      занадто гладкий і блискучий, а також високотектурований;

      ламінований;

      рваний, зморщений або папір з нерегулярними отворами від діркопробивача чи степлера;

      перфорований на декілька частин або цигарковий (основа копіювального паперу);

      фірмові бланки, заголовок яких надрукований не термостійкими фарбами.

3.4.4. Використовувати прозорі плівки. Для друкування на прозорих матеріалах, а також конвертах мають бути застосовані відповідні лотки.

3.4.5. При зминанні паперу відкрити кришку і обережно витягти лоток з папером.  Необхідно бути уважним, щоб не обпектися під час витягування аркуша з термозакріплюючого пристрою.

3.4.6. Дотримуватися правил зберігання картриджа згідно з інструкцією фірми-виготовлювача (подалі від прямих сонячних променів, при температурі 0 – 350С).

Забороняється:           

зберігати картридж без упаковки, ставити картридж вертикально;

перевертати картридж етикеткою донизу;

відкривати кришку валика і доторкатися до нього, самому заповнювати використаний картридж.

4.    Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Вимкнути принтер, інші “периферійні” пристрої, вимкнути ВДТ і системний блок. Вимкнути стабілізатор, якщо компютер пілключений до мережі через нього. Штепсельні вилки витягти з розетокю.

4.2. Прибрати робоче місце. Оригінали та інші документи покласти в ящик стола.

4.3. Ретельно вимити руки водою з милом.

4.4. Вимкнути кондиціонер, освітлення і загальне електроживлення підрозділу.

5.    Вимоги безпеки в аварійних ситуаціх.

5.1. При раптовому припиненні подавання електроенергії вимкнути комп’ютер в такій послідовності: периферійні пристрої, ВДТ, системний блок, стабілізатор напруги, витягти штепсельні вилки з розеток.

5.2. При виявленні ознак горіння (дим, запах гару), вимкнути апаратуру, знайти джерело займання і вжити заходів щодо  його ліквідації, повідомити керівника робіт.

5.3. У разі викнення пожежі негайно повідомити пожежну частину по телефону 101, вжити необхідних заходів щодо евакувації людей і приступити до гасіння первинними засобами пожежогасіння.