flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Новації державної служби

02 січня 2020, 08:44

   Суттєвих змін державна служба зазнає завдяки Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» від 19 вересня 2019 року № 117-IX, який набрав чинності наприкінці вересня. Документ уніс зміни до шести законів, та найбільших зазнав саме Закон України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII. Деякі чинні вже з 25 вересня цього року, окремі – з наступного року.

    Згідно Закону №889  посади державної служби поділяють на три категорії: «А», «Б», «В», а з 1 січня наступного року у кожній категорії додатково виділять підкатегорії і визначать  посади державної служби для кожної підкатегорії.  

   На даний час посади держслужби, аби визначити посадові оклади, розмежовують між дев’ятьома групами оплати праці. З першого ж січня наступного року ці групи замінять на п’ять рівнів держорганів і розмір посадового окладу визначатимуть відповідно до ієрархії держорганів, серед яких, зокрема, апарати/секретаріати Конституційного Суду України, Верховного Суду, вищих спеціалізованих судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, інші держоргани, юрисдикція яких поширюється на всю Україну, одну або кілька областей.

   Аби це реалізувати, уряд має прийняти нормативно-правові акти, що визначатимуть підкатегорії посад державної служби, затверджуватимуть класифікацію/каталог посад на державній службі. Проєкти цих рішень розроблятиме Національне агентство з питань державної служби

   Раніше закон № 889 визначав дві підстави строкового призначення на посаду державної служби: призначення на посаду держслужби категорії «А» – на п’ять років з правом повторного призначення на ще один строк або наступного переведення за пропозицією Комісії з питань вищого корпусу державної служби на рівнозначну або нижчу посаду до іншого держоргану; заміщення посади державної служби – на період відсутності держслужбовця, за яким зберігається посада державної служби.

   Закон № 117 уточнив одну з підстав і додав третю. Тож тепер держслужбовця, який обіймає посаду держслужби категорії «А» протягом п’яти років можуть повторно призначити ще на один строк без конкурсу.

   Нова підстава – потреба організувати та виконати завдання, що мають тимчасовий характер. Для цього держорган укладатиме контракт на посади державної служби категорій «Б» і «В».

   Закон обмежує чисельність строкових посад державної служби. Їх кількість не може перевищувати 7 % загальної штатної чисельності посад державної служби в держоргані.

   Контракт про проходження державної служби, аби виконати завдання, які мають тимчасовий характер, укладатимуть з 1 січня 2020 року. Порядок і типові форми контракту розроблятиме НАДС, а затверджуватиме уряд.

   Раніше закон №889 був більш лояльним до державних службовців, які отримували негативні оцінки за результатами оцінювання їхньої службової діяльності: отримав негативну оцінку – через  три місяці тебе оцінюватимуть знову. Звільнення – після двох підряд негативних оцінок.

  Тепер же, аби звільнити держслужбовця, достатньо однієї негативної оцінки за результатом оцінювання його службової діяльності

   З 1 січня 2020 року діятимуть нові схеми посадових окладів на посадах державної служби на 2020 рік з урахуванням підкатегорій посад державної служби та рівнів держорганів. Їх визначатиме уряд за поданням НАДС. Раніше ж схеми розробляло Мінсоцполітики.

   Мінімальний посадовий оклад становитиме, як і раніше, два розміри  прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Однак без уточнення «на 1 січня календарного року». Тож посадові оклади протягом 2020 року зростатимуть одночасно із законодавчим підвищенням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.